Met unieke bezoekers bedoelen we het aantal verschillende bezoekers die je website in een bepaalde periode hebben bezocht. Dit wordt bepaald aan de hand van een cookie die in de browser van de bezoeker wordt opgeslagen.
Het meten van unieke bezoekers moet je niet verwarren met het aantal bezoeken van pagina's op je website. Eén persoon kan namelijk meerdere keren je website bezoeken. In dat geval wordt er alsnog één unieke bezoeker geteld.
De terminologie voor bezoekers en bezoeken op je website verschilt per analyse tool. Daarom hebben wij hieronder een duidelijk overzicht gemaakt van de terminologie van Google Analytics en HubSpot.
HubSpot maakt onderscheid tussen drie verschillende termen: visitors, visits en page views.
In Google Analytics is de structuur voor het meten van bezoeken en bezoekers hetzelfde. Hier worden alleen andere terminologie gebruikt.
Visitors zijn in Google Analytics gebruikers, visits zijn sessies en page views worden omschreven als paginaweergaven.
Heb je na dit artikel nog vragen over unieke bezoekers? Stel je vraag in de live chat rechtsonder in beeld of laat het ons weten via LinkedIn.
Marien beantwoordt graag al je vragen, neem direct contact op.