Publicatiedatum: 3-11-2021 | Sluitingsdatum: 3-12-2021 | ID-Nummer: BR-22102021

 

Customer success manager

Fulltime | Apeldoorn | Medior/senior
 

Alles begint met het in kaart brengen van kansen. Als customer success manager voel je feilloos aan waar je klant heen wil. Je weet binnen Bright welke specialisten je moet aanhaken om tot een sterke strategie, een doordacht plan en de juiste mix van middelen te komen. Zo overtref je de doelstellingen van je klant. Want uiteindelijk zijn alle klanten van Bright in Apeldoorn op zoek naar groei.

"Alleen als alle neuzen dezelfde kant op staan en iedereen doordrongen is van het belang van waar je mee bezig bent, haal je samen de maximale groei die je zoekt.”

Vincent - Customer success manager bij Bright
Vacature customer succes manager_Bright Apeldoorn

Wat ga je doen als customer success manager?

  • Wij spelen Champions League wat betreft HubSpot. Bij binnenkomst krijg je dus eerst een gedegen inwerktraject waarbij je alles leert over Bright én het platform HubSpot.

  • Jouw grootste informatiebron is je klant. Je vraagt de commercieel directeur, CIO of andere stakeholder het hemd van het lijf om erachter te komen wat hun uitdagingen en doelstellingen zijn. Meer leads? Meer klanten? Meer omzet? Allemaal? Jij legt de wensen en problemen bloot.

  • Op basis van wat je hoort bepaal je samen met je collega’s een strategie en maak je een plan. Wil een klant meer leads of meer traffic? Welke kanalen en middelen zet je dan in? Vanuit jouw kennis weet je waar de kansen liggen in de markt. Samen met een digital marketeer zet je het plan om naar de diensten van Bright en de uitvoering ervan.

  • Je weet je klant maximaal te inspireren omtrent de mogelijkheden van HubSpot CRM. Je weet het beste uit dit innovatieve platform te halen en zorgt ervoor dat alle mogelijke kansen benut worden.

  • Ok, je hebt de doelstellingen gehaald. Maar hoe houd je deze groei vast en stoom je door naar het volgende niveau? Wat wil je klant uiteindelijk bereiken? Ook voor de consolidatie op de langere termijn tover je een plan uit je hoge hoed.

  • Tijdens het gehele proces houd je alle betrokken partijen aangesloten. Je houdt de klanten op de hoogte en zorgt dat de verwachtingen kloppen met de realiteit, of, nog beter, andersom.

11D51E32-BEFB-4714-901E-3A7CFA201B03

Wat maakt jou de customer success manager die we zoeken?

  • Met minimaal een hbo-diploma op zak in de richting van bijvoorbeeld Marketing, Bedrijfskunde, Commerciële economie, Business Administration en bij voorkeur minimaal 3-5 jaar ervaring in een relevante commerciële functie heb jij de basis die we zoeken.

  • Het is niet voor iedereen weggelegd. Als customer success manager moet je nogal wat dingen goed kunnen. Je moet kunnen luisteren en door kunnen vertalen. Klopt het wat de klant zegt, of speelt er eigenlijk iets anders? Jij voelt aan hoe je de informatie boven water krijgt die je nodig hebt. Doorvragen en uitdagen!

  • Klanten binnenhalen is één ding, maar je moet ze ook bij ons kunnen houden. Stilstand is achteruitgang. Jij blijft je klanten verrassen met nieuwe ideeën en inzichten. Over-deliver is het codewoord. Dat is hard werken. Maar dat kun je. Sowieso weet je wat er mogelijk is binnen het vak en houd je digitale en andere technologische ontwikkelingen in de gaten.

  • Buiten je strategische inzicht en je doorvertaaltalenten ben je ook een projectmanager van wereldformaat. Je stelt prioriteiten, communiceert assertief en houdt constant grip op budget, tijd en scope. Want je kunt wel gouden bergen beloven, maar het moet wel realistisch zijn. Als je volgende week een nieuwe website belooft maar de copywriter zit de komende maanden vol, dan heb je een probleem. 

4F77C651-E6E6-45F3-A946-D5A9735B3AD1

Waarom Bright?

Bright is op een missie om bedrijven duurzaam te laten groeien. Dit doen we customer first in a digital world. We werken dagelijks met ruim 30 professionals op het gebied van sales, marketing, content, design en technologie aan het realiseren van de groeiambities van onze klanten. Door onze full-service aanpak en HubSpot als belangrijkste tool, zijn we in staat commerciële processen te optimaliseren en een uitmuntende customer experience te serveren over alle touchpoints. We zijn gedreven digital natives in hart en nieren, die houden van ‘can-do’ en meetbare resultaten. How about you?

5 redenen waarom jij als customer success manager bij Bright wilt werken:

  1. Verantwoordelijkheid

    Je hebt je eigen groep klanten en bent de baas over je eigen portfolio en planning. Wil je een paar dagen thuis of bij de klant werken? Prima. Kies je eigen aanpak. 

  2. Ontwikkeling
    Alleen als jij het maximale uit jezelf kunt halen, halen wij het maximale uit jou. Daarom reserveren we maandelijks een halve dag tijd die je naar eigen inzicht mag besteden om nog beter te worden dan je al bent. Wil je een cursus doen of een seminar volgen? Doe maar! 
  3. Team
    Bij Bright sta je er nooit alleen voor. Je kunt vertrouwen op de gezamenlijke expertise van je consultantteam en de rest van Bright. Kom je er niet uit? Van alle kanten schiet de hulp je meteen tegemoet. Wekelijks heb je overleg met je team waarin je kijkt wat er goed gaat en waar je elkaar kunt helpen. Anders kun je net zo goed alleen werken, toch? 
  4. Sfeer
    Bright heeft geen eilandjes, maar een open kantoortuin. Samen met de contentmakers, developers, digital marketeers en HubSpot specialisten zit je bij elkaar in een ontspannen ruimte. Iedereen is even belangrijk. Het is gezellig, maar niet rumoerig, dus je kunt lekker je ding doen. Alleen zo kunnen we met z’n allen de beste oplossingen voor onze klanten leveren. 
  5. Ambitie
    Wij willen groeien, net als jij. Daarom heb je meteen een jaarcontract te pakken. Is iedereen blij? Dan wordt dat een vast contract. 

Natuurlijk bieden we je ook alles wat je mag verwachten van een ambitieuze en professionele werkgever: goede koffie, gezelligheid én een lekker loon.

Customer success manager bij Bright jouw baan?

Vacatures zijn er voldoende, maar de leukste vind je bij ons. Kom jij onze helden versterken? Leuk! Solliciteer met een druk op de knop (of vul onderstaand formulier in), dan spreken wij jou binnenkort.

Toch nog een vraag? Bel of WhatsApp dan even met onze office manager / recruiter Heleen op 06-11406487. Reageren kan nog tot 3 december.

NB. Wij stellen het nadrukkelijk niet op prijs wanneer werving- en selectiebureaus, uitzendbureaus of detacheerders hun diensten aanbieden naar aanleiding van openstaande vacatures bij Bright.