De meest algemene definitie van een landingspagina is een pagina waar een bezoeker op kan 'landen'. Deze term wordt vaak gebruikt voor een pagina waar iemand naar doorklikt vanuit een advertentie, call to action, of e-mail.
Over het algemeen zijn landingspagina's ontworpen om de bezoeker een bepaalde actie te laten uitvoeren. Landingspagina's worden bijvoorbeeld vaak gebruikt om bezoekers om te zetten in leads. In dat geval is de landingspagina een deel van een conversiepad en bevat de pagina altijd:
HubSpot maakt het bouwen van landingspagina's eenvoudig. Binnen de Marketing Hub en het CMS heeft HubSpot er een speciale functie voor. Marketeers creëren -zonder hulp van IT- binnen enkele minuten een landingspagina met tekst, afbeeldingen en natuurlijk een formulier! A/B test om het conversiepercentage van de landingspagina te verbeteren? Ook dat zet je binnen enkele minuten op met HubSpot.
Heb je na dit artikel nog vragen over landingspagina's? Stel je vraag in de live chat rechtsonder in beeld of laat het ons weten via LinkedIn.
Deze 'best practices' betreffen landingspagina's die ontworpen zijn om leads te genereren.
Marien beantwoordt graag al je vragen, neem direct contact op.