Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Home
Kenniscentrum
Landingspagina

Wat is een landingspagina?

De meest algemene definitie van een landingspagina is een pagina waar een bezoeker op kan 'landen'. Deze term wordt vaak gebruikt voor een pagina waar iemand naar doorklikt vanuit een advertentie, call to action, of e-mail.

Inbound Marketing | Landingspagina

 

Over het algemeen zijn landingspagina's ontworpen om de bezoeker een bepaalde actie te laten uitvoeren. Landingspagina's worden bijvoorbeeld vaak gebruikt om bezoekers om te zetten in leads. In dat geval is de landingspagina een deel van een conversiepad en bevat de pagina altijd:

  • Een contactformulier, zodat bezoekers contact kunnen opnemen of direct een afspraak kunnen maken.
  • Een downloadformulier, zodat bezoekers gated content kunnen downloaden.

Landingspagina's in HubSpot

HubSpot maakt het bouwen van landingspagina's eenvoudig. Binnen de Marketing Hub en het CMS heeft HubSpot er een speciale functie voor. Marketeers creëren -zonder hulp van IT- binnen enkele minuten een landingspagina met tekst, afbeeldingen en natuurlijk een formulier! A/B test om het conversiepercentage van de landingspagina te verbeteren? Ook dat zet je binnen enkele minuten op met HubSpot.

Heb je na dit artikel nog vragen over landingspagina's? Stel je vraag in de live chat rechtsonder in beeld of laat het ons weten via LinkedIn.

Landingspagina best practices

Deze 'best practices' betreffen landingspagina's die ontworpen zijn om leads te genereren.

  • Gebruik tekst om kort uit te leggen wat je de lezers biedt. Zorg ervoor dat er één duidelijke boodschap is.
  • Zorg dat de pagina een afbeelding bevat (bijvoorbeeld een cover als het over een e-book gaat) zodat bezoekers direct zien wat jij hen biedt.
  • Hanteer een wervende schrijfstijl die aanzet tot het ondernemen van de gewenste actie.
  • Zorg dat de bezoeker op de landingspagina niet afgeleid kan worden. Link bijvoorbeeld in de tekst niet naar andere pagina's.
  • Gebruik A/B testing. Laat je bezoekers bepalen welke landingspagina het beste werkt.