Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Home
Kenniscentrum
Above the fold

Wat is above the fold?

Met ‘above the fold’ bedoelen we het gedeelte van de pagina dat iemand direct ziet zodra hij of zij op de pagina terecht komt. Dit is dus alle content die te zien is zonder dat je hoeft te scrollen.

Inbound Marketing | Above the fold

 

Waarom is het belangrijk?

Elke pagina op je website heeft een doel. Dit doel wordt vaak omschreven als de conversie. Om het doel van je pagina te bereiken, moet je ervoor zorgen dat je het de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk maakt om de gewenste actie te ondernemen.

Een manier om dit te bewerkstelligen is om ervoor te zorgen dat de bezoeker niet hoeft te scrollen om te converteren. Denk bijvoorbeeld aan een landingspagina van een e-book. De conversie is in dit geval dat een bezoeker het e-book downloadt. Zorg er dus voor dat het formulier above the fold geplaatst is.

 

Verschillende schermen

Houd er rekening mee dat mensen je pagina’s op schermen bekijken van verschillende groottes. In dit geval is het met name belangrijk om te realiseren dat mensen ook kleinere schermen gebruiken.

Het gedeelte van de content dat above the fold zichtbaar is, is dus niet voor iedereen gelijk. Op een smartphone zie je above the fold heel wat minder content dan bijvoorbeeld op een laptop. Een tablet zit er ergens tussenin.

 

Heb je na dit artikel nog vragen over above the fold? Stel je vraag in de live chat rechtsonder in beeld of laat het ons weten via LinkedIn.