dé manier om klanten te werven anno nu.

Haal meer uit je marketing en sales door het commerciële proces te integreren met je digitale marketing.

Home > Inbound marketing

Waarom inbound marketing

De tijd van je potentiële klanten blind producten opdringen is voorbij. We verleiden ze. Door ze precies te geven wat ze vragen. Wat ze willen. Wat ze nodig hebben. Laat jouw leads de kracht van je merk zelf ontdekken.

Per lead kost inbound marketing 62% minder dan outbound marketing.

Inbound

Klanten worden als door een magneet aangetrokken
Marketeers bieden waardevolle inzichten naar de klantwens
Klanten vinden je gericht via zoekmachines, sociale kanalen en blogs
Interactieve communicatie
Educatie en entertainment spelen een grote rol

Outbound

Klanten worden ongevraagd bestookt met vaak irrelevante informatie
Geen vooronderzoek naar de klantwens
Willekeur en budgetverspilling via print, tv, radio, OOH en koude acquisitie
Alleen zenden
Blijft vaak bij het promoten van het product

Inbound vs. outbound

Met inbound marketing maak je op een zinnige manier gebruik van je marketingbudget zonder met hagel te schieten.

 

De kracht van inbound marketing

Genereer 50% meer leads tegen 33% minder kosten.

GERICHT
+
Elke euro uit het inbound marketing-budget wordt op een onderbouwde manier besteed. Geen geld naar vluchtige en tijdelijke advertenties met korte impact.
Relevant
RELEVANT
+
Inbound marketing genereert uitsluitend geïnteresseerde bezoekers van blogs, websites, eDM's en social media. Daardoor zie je het aantal leads vermenigvuldigen.
Inzichtelijk
INZICHTELIJK
+
Behaalde resultaten zijn makkelijk en nauwkeurig in kaart te brengen. Voortschrijdend inzicht leidt tot constant schaven, bijsturen en verbeteren.
Blijvend
BLIJVEND
+
Alle gemaakte content is permanent beschikbaar. Uitingen worden eenmalig gemaakt, maar zullen in de toekomst steeds blijven opduiken bij een oriënterende zoektocht.
Gestroomlijnd
GESTROOMLIJND
+
Door het gebruik van marketing automation software wordt de lead op de juiste momenten voorzien van de juiste informatie. En dat volledig geautomatiseerd.
Holistisch
HOLISTISCH
+
Marketing, sales, creatie en development werken efficiënt en wederzijds stimulerend samen in de benadering en conversie van potentiële leads en prospects.

Meer klanten door slimme marketing?

INBOUND JOURNEY

The Bright inbound journey

Het inbound marketing-proces volgt een vast succesrecept, dat de klant via een persoonlijke, op maat gemaakte benadering transformeert van een onbekende tot een toegewijde fan van jouw merk.

Attract

STRANGERS
STRANGERS
SEO
Blogs
Social media
Website

Convert

VISITORS
VISITORS
Content
Landingspagina's
Formulieren
CTA's

Close

LEADS
LEADS
Automation
Workflows
E-mails
CRM

Delight

CUSTOMERS
CUSTOMERS
Smart content
Dashboarding
Optimalisatie
Upsell

 

PROMOTERS
Tevreden klanten die jouw merk promoten
esther-1150x767
Bright inbound marketing in 5 stappen
STAP 1
Buyer journey en persona's
 Wie zijn jouw ideale klanten? Hoe oriënteren ze zich? Welke kanalen gebruiken ze het liefst? Wat zijn hun pains en gains? Welke stappen nemen ze voordat ze overgaan tot een beslissing? Wat zijn marketing triggers?
STAP 2
Doelen stellen
Essentieel op de weg naar succes. Bedrijfsdoelen omzetten naar marketingdoelen. Wat gaat al goed, wat kan beter? Welke rol heeft inbound marketing hierin?
STAP 3
Contentstrategie bouwen
Op basis van stap 1 en 2 zoeken we uit welke content je kunt behouden, wat we gaan toevoegen en waar kansen liggen. Uitgebreid datagedreven onderzoek geeft input voor een passende inbound marketingstrategie en contentplanning.
STAP 4
Ontwerp lead nurturing-proces
 
Na het aantrekken van leads wil je ze zo goed mogelijk informeren om ze uiteindelijk tot de aankoop te verleiden. Dit doen we door middel van lead nurturing, het 'voeden' van leads met relevante content op het juiste moment in de klantreis. Marketing automation software stroomlijnt het geheel.
STAP 5
Executie
 
Content creëren, wegzetten, effecten meten, optimaliseren. Een continu proces van contentcreatie en online marketingoptimalisatie met één doel: grow.
CTA-Johan_1440x990-wit

Wat is jouw marketinguitdaging?

Meer leads? Meer klanten? Meer bezoekers op je website? Een hoger rendement? Of iets heel anders? Stel ons op de proef!