HubSpot Marketing

#1 inbound marketing software

Belangrijkste inbound marketing functionaliteiten
Home > HubSpot > Marketing

Voer inbound marketing met HubSpot

Met het HubSpot platform voer jij op effectieve wijze je inbound marketing strategie uit en bewijs je de ROI van marketing naar je organisatie. HubSpot marketing software ondersteunt jou in lijn met de inbound methode en helpt je met:

  1. Vindbaarheid: werk aan het aantrekken van meer website bezoekers
  2. Leadgeneratie: converteer deze bezoekers naar leads.
  3. Lead nurturing: help deze leads in het koopproces zodat ze warmer worden.
  4. Lead management: maak van warme leads tevreden klanten.
  5. Closed loop reporting: volg leads van bezoeker tot aan het moment van order.

Vindbaarheid

Het verbeteren van de vindbaarheid is stap 1 in inbound marketing, want als je website geen bezoekers heeft, dan kun je ook geen leads genereren. HubSpot biedt daarom een scala aan functionaliteiten die ervoor zorgen dat je website zichtbaarder wordt.

CMS

Content management systeem

Om meer bezoekers naar de website te trekken, dient eerst je website op orde te zijn. Daarom biedt HubSpot een volledig CMS waarmee marketeers op eenvoudige wijze en zonder enige technische kennis: blogs, landingspagina’s, formulieren en call-to-actions creëren.

Het CMS van HubSpot bevat diverse diepgaande functionaliteiten, maar één die in het oog springt is het bieden van dynamische content. Hierbij ben jij als marketeer in staat om de content op webpagina’s aan te passen aan de behoeften, interesses en status van leads. Op deze manier ben je in staat om content dynamisch aan te passen op bijvoorbeeld de fase in het aankoopproces of de specifieke branche waarin een lead zich bevindt. 

CMS

Wil je meer weten over HubSpot CMS?

SEO

Search Engine Optimization

Daarnaast biedt HubSpot diverse SEO functionaliteiten om de vindbaarheid van de website in Google te verbeteren. Twee prominente SEO functies van HubSpot zijn:

  • One page SEO analyse: hierbij ontvang je in real time tips over on page SEO van de pagina die je aan het schrijven bent.
  • Topic clusters: deze functionaliteit ondersteunt jou bij het formuleren van je SEO content strategie. Hierbij maak je onderscheid tussen pillar pagina’s (belangrijkste seo pagina’s) en topic pagina’s (long tail) die de pillar pagina verdiepen.
 

Social media

LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter, Google+

Het bouwen aan een community en het aangaan van conversaties met je doelgroep is belangrijk voor succes in inbound marketing. Daarom biedt HubSpot onder andere social media planning en social media monitoring functionaliteiten.

Met HubSpot plan je alle social posts op een doordachte manier in en verbind je ze met een campagne om één integraal campagne beeld te creëren.

Leadgeneratie

Het converteren van bezoekers naar leads is niet eenvoudig. Daarom biedt HubSpot marketeers de tools die het leven van de marketeer makkelijker maken. Denk bij leadgeneratie bijvoorbeeld aan landingspagina’s, bedanktpagina’s, CTA’s en formulieren.

CTA

Call to action

Je hoeft geen designer te zijn om prachtige call to actions te creëren in HubSpot en je plaatst ze met één druk op de knop onder blogartikelen of website pagina’s. De CTR van iedere CTA wordt bijgehouden zodat je kan evalueren wat wel en niet goed werkt.

LP

Landingspagina

Het aanmaken van landingspagina’s kan een intensief karwei zijn. HubSpot maakt dit zo eenvoudig mogelijk. Het is zelfs mogelijk om landingspagina’s aan te passen aan het gedrag of de status van de lead.

Landingspagina

FORMS

Formuliervelden

Formulieren maken of breken een landingspagina. Hoe meer velden, hoe hoger de drempel tot invullen wordt. Hier heeft HubSpot iets op gevonden: progressive profiling. Hiermee ben je in staat om informatie gefaseerd uit te vragen zodat leads niet overweldigd worden met formuliervelden.

Lead nurturing

In traditionele marketing begint de opvolging direct na het binnenhalen van de lead. Echter in inbound zien we dat net even anders. Het is namelijk belangrijk om op termijn een betekenisvolle relatie op te bouwen met leads. Het vertrouwen groeit dan en je werkt aan de gunfactor.

HubSpot helpt je hierbij met lead nurturing functionaliteiten. Door middel van intuïtieve en grafische workflows bouw je aan doordachte campagnes die jouw leads keer-op-keer voorzien van persoonlijke en relevante informatie.

Wil je meer weten over inbound?

Lead management

Samen met sales werk je als marketeer aan het binnenhalen van klanten. Daarom biedt HubSpot verschillende functionaliteiten op het gebied van lead management.

#1

360 graden lead profielen

Alle informatie en interacties van leads met jouw organisatie worden opgeslagen in de HubSpot database. Alle informatie zoals antwoorden op vragen en interacties op de website en emails komen bij elkaar in het lead profielen. Een bron van informatie voor Marketing, Sales en (later ook) Service.

#2

Lead validatie

Leads moeten voldoen aan twee criteria: de lead moet bij jouw organisatie passen (fit) en voldoende signalen afgeven dat ze klaar zijn voor opvolging (engagement).

De combinatie van workflows en lead scoring geeft jou de mogelijkheid om leads te categoriseren en prioriteren. Zo volgt Sales leads op waar de kans van slagen het hoogst is. Dit is niet alleen effectief, maar voorkomt ook frustratie en frictie aan de kant van de lead.

Closed loop reporting

Met closed loop reporting volg je leads tot aan het moment van order en krijg je inzicht in wat er gebeurt met leads in het sales opvolgingsproces. Dit helpt jou om beter te begrijpen waar de beste en slechtste leads vandaan komen.

Richt je aandacht op de beste lead bronnen en bouw de slechtere af. Analyseer het conversiepad dat bezoekers volgde gedurende hun buyer journey en leer meer over de behoeften van je buyer persona.

Belangrijkste inbound marketing functionaliteiten

  • Buyer persona’s
  • Call to actions (CTA’s)
  • Closed loop reporting
  • CRM
  • E-mail marketing workflows
  • Formulieren met progressive profiling
  • Lead nurturing, scoring & profiling
  • Live chat & chat bots
  • Marketing automation
  • Notificatie workflows
  • SEO, o.a. on page en topic clusters
  • Social media planning & monitoring
  • Website CMS: blog, landingspagina’s en webpagina’s

HubSpot Marketing prijzen - start helemaal gratis

HubSpot biedt prijsplannen voor ieder marketingteam. Met de gratis versie genereer jij helemaal gratis leads en sla je hun activiteiten op in de HubSpot database. Combineer dit met het gratis CRM van HubSpot en je hebt een vliegende start met inbound marketing.

Naarmate je marketingteam en ambities groeien, groeit HubSpot met je mee. Kies voor een pakket dat past bij jouw organisatie en ambitie.

GRATIS DEMO
HubSpot Marketing Starter
€ 46
Voor startende en groeiende marketingteams is er het Marketing Starter pakket van HubSpot. Met Marketing Starter genereer jij leads, maar ben je ook in staat om deze verder te helpen met slimme email marketing en chat bots.
€ 46 /per maand*
HubSpot Marketing Professional
€ 740
Upgrade naar Marketing Professional om ware inbound marketing toe te passen. Maak professionele landingspagina’s en CTA’s, krijg ondersteuning bij SEO en help jouw leads door het koopproces met geavanceerde email marketing workflows.
€ 740 /per maand*
HubSpot Marketing Enterprise
€ 2.944
Voor het grootbedrijf biedt HubSpot Marketing Enterprise. Met deze versie van HubSpot Marketing werk je met meerdere landen in één Inbound Marketing platform. Je hebt geavanceerde functionaliteiten ter beschikking zoals meertaligheid en lead scoring op basis van Artificial Intelligence.
€ 2.944 /per maand*
*Voor de volledige prijslijst verwijzen wij je graag door naar de pricing pagina van pricing pagina van HubSpot.
CTA-JohanDiana_1440x990-wit

Gepersonaliseerde 1-op-1 marketing software demo

Met marketing automation software heb je alle tools in huis om meer traffic, leads en klanten te genereren – met de ondersteuning van een partner die jou helpt groeien in het digitale tijdperk.
DEMO AANVRAGEN