HubSpot Inbound Platform

Dé slimme marketingsoftware. Haal meer klanten binnen en houd ze binnen

Waarom HubSpot?
Home > Over HubSpot

Wat?

Wat is HubSpot?

HubSpot is een platform voor Marketing, Sales en Service en is gebaseerd op de inbound methodiek. Het HubSpot platform wordt zowel in b2c als b2b gebruikt en legt focus op het opbouwen van een langdurige en betekenisvolle relatie met leads en klanten.

Met HubSpot werken Sales, Marketing en Service als één geoliede machine samen aan het binnenhalen én binnenhouden van klanten.

 

Oorsprong & filosofie

Alweer terug in 2004 viel het Brian Halligan (nu CEO van HubSpot) op dat traditionele marketing tactieken zoals koud bellen, adverteren en het kopen van e-maillijsten, steeds minder effectief waren. In dat zelfde jaar werkte zijn collega Dharmesh Shah (nu CTO van HubSpot) aan een blog dat tegen alle verwachtingen in enorm snel groeide. Deze trend zette beide mannen aan het denken. Samen staken hun koppen bij elkaar en kwamen tot een belangrijke conclusie:

“De moderne klant wil niet gestoord worden met advertenties, onverwachte telefoontjes en e-mails van afzenders die hij of zij niet kent. Maar wil geholpen worden op een moment dat het voor hem of haar goed uitkomt.”

Vanuit deze filosofie is het HubSpot platform en de inbound marketing methode ontstaan.

Voor wie?

Voor wie is het HubSpot platform?

Het HubSpot platform bevat vandaag de dag een scala aan functionaliteiten voor drie afdelingen binnen jouw organisatie: Marketing, Sales en Service.

De visie van HubSpot is dat deze drie afdelingen intensief samenwerken als één geoliede inbound machine die problemen van de klant oplost als sneeuw voor de zon. Het ultieme eindresultaat: maximaal tevreden klanten die promotor zijn van jouw organisatie!

 

Marketing, sales, service

Waarom?

Waarom HubSpot?

De kracht van HubSpot ligt in drie zaken:

  1. HubSpot software is bijzonder intuïtief, waardoor je het gemakkelijk en snel onder de knie krijgt.
  2. Het HubSpot platform is schaalbaar waarmee het geschikt is voor het MKB, maar ook voor grote internationale ondernemingen .
  3. HubSpot is zeer compleet: het bevat een marketing hub, een sales hub, een service hub, een gratis CRM en een web Content Management Systeem (CMS).

Wil je meer weten over HubSpot?

HubSpot Marketing

Met het HubSpot Marketing platform voer jij je inbound marketing strategie uit en bewijs je de ROI van marketing. De kern van het platform is marketing automation, maar HubSpot is zoveel méér dan dat. Met HubSpot Sales ga jij altijd voorbereid te werk en sla je een echte efficiencyslag.

De HubSpot software begeleidt jou in 4 stappen naar de inbound methode.

4 stappen

1. Meer traffic

Werk met Hubspot aan het aantrekken van meer website bezoekers. Hubspot bevat hier diverse SEO tools voor, zoals een On page SEO analyse een content strategie tool voor topic clusters.

2. Lead management

Valideer en kwalificeer leads en geef het Sales team de juiste prioritering met behulp van lead management. Valideer, segmenteer en rangschik leads op specifieke criteria met behulp van lead scoring.

3. Leadgeneratie

Converteer met behulp van HubSpot bezoekers naar leads. HubSpot biedt voor leadgeneratie onder andere: landingspagina’s, call to actions en formulieren met progressive profiling. Daarnaast automatiseert Hubspot de afhandeling van de download. Zo is het mogelijk om leads na het downloaden naar een landingspagina te sturen en een (of een reeks van) email(s) na te sturen.

4. Lead nurturing

HubSpot ondersteunt je om leads gedurende het koopproces consistent te helpen zodat jij optimale waarde biedt en een betekenisvolle relatie opbouwt. Dit proces wordt ook wel lead nurturing genoemd. Bouw intelligente workflows waarmee je leads stap-voor-stap voorziet van relevante kennis via emails, of laat leads zichzelf helpen dankzij chat bots.

MEER OVER HUBSPOT MARKETING

HubSpot Sales

HubSpot Sales stelt jouw sales team  in staat om zo effectief mogelijk klanten binnen te halen. Volg leads door de sales funnel en neem alleen contact op met warme en gevalideerde leads. Met HubSpot weet je precies waar de pijnpunten en behoeften van je leads liggen, zodat jij precies weet waar je op in moet spelen.

Met HubSpot Sales ga jij altijd voorbereid te werk en sla je een echte efficiencyslag.

HIGHLIGHTS

  • Leer je leads door en door kennen (gedrag & interessegebieden)
  • Automatiseer repeterende sales taken
  • Verbeter sales efficiency en productiviteit
  • Krijg totale controle op je verkooppijplijn
  • Verlaag de drempel tot contact
MEER OVER HUBSPOT SALES

HubSpot Service

Zoals je hebt kunnen lezen is het ultieme doel van inbound marketing dat klanten uitgroeien tot promotors van jouw bedrijf. Hierin vervult de Service afdeling een belangrijke rol die nogal eens onderschat wordt.

Met HubSpot Service heeft jouw Support team de tools in handen om de behoeften van de klant te doorgronden en de algehele klantervaring te verbeteren.

HIGHLIGHTS

  • Reageer sneller & beter op klantvragen
  • Verbeter de productiviteit van het Service team
  • Leer van je klanten
  • Help klanten om zichzelf te helpen wanneer het hen uitkomt
MEER OVER HUBSPOT SERVICE

HubSpot CRM

Het CRM van HubSpot is hét centrale punt waar belangrijke informatie voor Marketing, Sales en Service bij elkaar komt. Het CRM verbindt marketing leads met verkoopkansen waardoor de gezamenlijke inspanning van Marketing en Sales in het verhogen van de omzet, inzichtelijk wordt en er één funnel ontstaat.

360 graden

Compleet lead- en klantbeeld

Alle interacties van leads en klanten komen bij elkaar in het CRM. Stel jezelf voor hoe waardevol het is om informatie van Marketing, Sales en Service op één plek te hebben.

  • Welke interesses iemand heeft: website bezoeken, email kliks, downloads.
  • Welke kansen er liggen: deals, verkoopkansen, offertes, orders.
  • Of er issues spelen: tickets, helpdesk vragen.

Attract, engage, delight

HubSpot prijzen - start helemaal gratis

Starten met HubSpot is helemaal gratis! Het CRM van HubSpot is 100% gratis, daarnaast zijn er gratis versies van de Marketing, Sales & Service.

Voor Marketing, Sales en Service geldt dat er 3 soorten plannen zijn. Betaalde plannen beginnen bij € 46 per maand. Kies voor een pakket dat past bij jouw organisatie en ambitie.

GRATIS DEMO
Starter
€ 46
Voor startende ondernemingen of marketing teams
€ 46 /per maand*
Professional
€ 740
Voor middel- en/of kleinbedrijven (MKB)
€ 740 /per maand*
Enterprise
€ 2.944
Voor het grootbedrijf
€ 2.944 /per maand*
*Voor de volledige prijslijst verwijzen wij je graag door naar de pricing pagina van HubSpot.

HubSpot Partner

Bureau Bright: Platinum HubSpot partner Nederland

HubSpot heeft geen kantoor in Nederland. In plaats daarvan vertrouwen zij op een select groepje gecertificeerde HubSpot partners. Bureau Bright is één van deze Nederlandse partners en wij zijn bijzonder trots op het feit dat wij ons Platinum partner van HubSpot mogen noemen!

Platinum-Partner-Hubspot

CTA-Marieke_1440x990-grijs

Past HubSpot bij jou?

We kunnen ons goed voorstellen dat deze vraag naar boven komt bij het zien van de vele verschillende mogelijkheden. Daarom helpen we je graag met advies op maat.
Vraag een adviesgesprek aan