HubSpot screenshot op beeldscherm
HubSpot

HubSpot

HubSpot is dé slimme marketingsoftware waarmee jij je marketing en sales succes verhoogt. Genereer meer kwalitatieve leads, haal meer tevreden klanten binnen en bouw aan langdurige en betekenisvolle relaties met leads en klanten. Past HubSpot ook bij jou? Op deze pagina lees je er alles over. Wij helpen je graag bij het inzetten van HubSpot om het maximale uit jouw marketing te halen.

Wat is HubSpot?

HubSpot is een marketing automation tool gebaseerd op de inbound methodiek. Als gebruiker van het HubSpot platform bouw je aan langdurige en betekenisvolle relaties met leads en klanten. Met Hubspot werken marketing, sales en service als één geoliede machine samen aan het binnenhalen én binnenhouden van klanten.

Oorsprong & filosofie

Al in 2004 viel het Brian Halligan (nu CEO van HubSpot) op dat traditionele marketingtactieken zoals koud bellen, adverteren en het kopen van e-maillijsten steeds minder effectief waren. In datzelfde jaar werkte zijn collega Dharmesh Shah (nu CTO van HubSpot) aan een blog dat tegen alle verwachtingen in enorm snel groeide. Deze trend zette beide mannen aan het denken. Samen staken hun koppen bij elkaar en kwamen tot een belangrijke conclusie:

“De moderne klant wil niet gestoord worden met advertenties, onverwachte telefoontjes en e-mails van afzenders die hij of zij niet kent. Maar wil geholpen worden op een moment dat het voor hem of haar goed uitkomt.”

Waarom HubSpot?

Uit de duizenden marketingtools hebben wij HubSpot gekozen. Maar waarom is dit ook voor jou de beste keuze? De kracht van HubSpot ligt in drie zaken:

  1. HubSpot software is bijzonder intuïtief, waardoor je het gemakkelijk en snel onder de knie krijgt.
  2. Het HubSpot platform is schaalbaar, waardoor het geschikt is voor het mkb, maar ook voor grote internationale ondernemingen.
  3. HubSpot is zeer compleet: het bevat een marketing hub, een sales hub, een service hub, een gratis Customer Relationship Management (CRM) en een web Content Management Systeem (CMS).

 

Voorbeelden van mogelijkheden in HubSpot

Vanuit deze filosofie is het HubSpot platform en de inbound marketing methode ontstaan.

Voor wie is het HubSpot platform?

Het HubSpot platform bevat vandaag de dag een scala aan functionaliteiten voor drie afdelingen binnen jouw organisatie:

  • Marketing
  • Sales
  • Service

Daarnaast heeft HubSpot een gratis CRM, waar alle drie van bovenstaande afdelingen van profiteren. De visie van HubSpot is dat deze drie afdelingen intensief samenwerken als één geoliede inbound machine die problemen van de klant oplost als sneeuw voor de zon. Het ultieme eindresultaat: maximaal tevreden klanten die promotor zijn van jouw organisatie!

Bekijk hoe Boon Edam HubSpot toepast
02:34
Bright_client-video_afbeelding-Boon-Edam_1800x750

HubSpot Marketing

Met HubSpot Marketing voer jij je inbound marketing strategie uit en bewijs je de ROI van marketing. De kern van het platform is marketing automation, maar HubSpot is zoveel méér dan dat.

De HubSpot software begeleidt jou met de inbound methode en helpt je met:

Verbeteren van de website vindbaarheid

Werk met HubSpot aan het aantrekken van meer website bezoekers. HubSpot bevat hier diverse SEO tools voor, zoals een on-page SEO analyse een content strategie tool voor topic clusters.

Leadgeneratie

Converteer met behulp van HubSpot bezoekers naar leads. HubSpot biedt voor leadgeneratie onder andere: landingspagina’s, call to actions en formulieren met progressive profiling. Daarnaast automatiseert HubSpot de afhandeling van de download. Zo is het mogelijk om leads na het downloaden naar een landingspagina te sturen en een (of een reeks van) e-mail(s) na te sturen.

Lead nurturing

HubSpot ondersteunt je om leads gedurende het koopproces consistent te helpen zodat jij optimale waarde biedt en een betekenisvolle relatie opbouwt. Dit proces wordt ook wel lead nurturing genoemd. Bouw intelligente workflows waarmee je leads stap-voor-stap voorziet van relevante kennis via emails, of laat leads zichzelf helpen dankzij chat bots. HubSpot stelt alles in het werk om jou de handvatten te bieden om leads de beste ervaring te geven in het koopproces.

Lead management

Valideer en kwalificeer leads en geef het Sales team de juiste prioritering met behulp van lead management. Valideer, segmenteer en rangschik leads op specifieke criteria met behulp van lead scoring.

lees alles over HubSpot Marketing

HubSpot Sales

HubSpot Sales stelt jouw sales team in staat om zo effectief mogelijk klanten binnen te halen. Volg leads door de sales funnel en neem alleen contact op met warme en gevalideerde leads. Met HubSpot zie je precies waar de pijnpunten en behoeften van je leads liggen, zodat jij precies weet waar je op in moet spelen.

Met HubSpot Sales ga jij altijd voorbereid te werk en sla je een echte efficiency slag!

De inbound ervaring van Bronkhorst Buitenleven
02:22
Bright_client-video_afbeelding-Bronkhorst-Buitenleven_1800x750

Highlights

  • Leer je leads door en door kennen (gedrag & interessegebieden)
  • Automatiseer repeterende sales taken
  • Verbeter sales efficiency en productiviteit
  • Krijg totale controle op je verkooppijplijn
  • Verlaag de drempel tot contact
lees alles over HubSpot Sales

HubSpot Service

Zoals je hebt kunnen lezen is het ultieme doel van inbound marketing dat klanten uitgroeien tot promotors van jouw bedrijf. Hierin vervult de Service afdeling een belangrijke rol die nogal eens onderschat wordt.

Met HubSpot Service heeft jouw Support team de tools in handen om de behoeften van de klant te doorgronden en de algehele klantervaring te verbeteren.

Highlights

  • Reageer sneller & beter op klantvragen
  • Verbeter de productiviteit van het service team
  • Leer van je klanten
  • Help klanten om zichzelf te helpen wanneer het hen uitkomt
lees alles over HubSpot Service

HubSpot CRM

Het HubSpot CRM is hét centrale punt waar belangrijke informatie voor marketing, sales en service bij elkaar komt.

Marketing en sales in één funnel

Het CRM verbindt marketing leads met verkoopkansen waardoor de gezamenlijke inspanning van marketing en sales in het verhogen van de omzet inzichtelijk wordt en er één funnel ontstaat.

360 graden lead- en klantbeeld

Alle interacties van leads en klanten komen bij elkaar in het CRM. Stel je voor hoe waardevol het is om informatie van marketing, sales en service op één plek te hebben.

Zo heb je in één oogopslag inzichtelijk: 

  • Welke interesses iemand heeft: website bezoeken, e-mail kliks, downloads.
  • Welke kansen er liggen: deals, verkoopkansen, offertes, orders.
  • Of er issues spelen: tickets, helpdeskvragen.
Bekijk de HubSpot ervaring van EP&C
02:17
Bright_client-video_afbeelding-EP&C_1800x750

HubSpot prijzen - Start helemaal gratis

Starten met HubSpot is helemaal gratis! Het CRM van HubSpot is 100% gratis, daarnaast zijn er gratis versies van de Marketing, Sales & Service Hub.

Voor Marketing, Sales en Service geldt dat er 4 soorten plannen zijn:

  • Free - helemaal gratis
  • Starter - voor startende ondernemingen of marketing teams
  • Professional - voor het MKB
  • Enterprise - voor het grootbedrijf

Betaalde plannen beginnen bij € 46 per maand. Voor een volledig overzicht van de prijzen en de functionaliteiten verwijzen we je graag naar de pricing pagina van HubSpot.

Bureau Bright: HubSpot Platinum Partner Nederland

HubSpot heeft geen kantoor in Nederland. In plaats daarvan vertrouwen zij op een select groepje gecertificeerde HubSpot partners.

Bureau Bright is een van deze Nederlandse HubSpot bureaus. Wij zijn bijzonder trots op het feit dat wij ons Platinum partner van HubSpot mogen noemen!

Lees de Bureau Bright case study op de website van HubSpot.

HubSpot partner Bureau Bright is Platinum Certified Agency

HubSpot ervaringen: praat met onze klanten

Ben jij benieuwd naar de mening van onze klanten over HubSpot? Vraag het ze zelf! Onze klanten delen hun ervaringen met HubSpot graag en wij stellen jou graag voor aan hen zodat je uit eerste hand hoort hoe HubSpot bijdraagt aan hun bedrijfsresultaat.

"Bright is een grote aanwinst voor ons team, ze hebben ons geholpen bij de implementatie van HubSpot en zijn ons daarna blijven ondersteunen. Hun kennis is van onschatbare waarde geweest om ons te helpen onze inbound marketingstrategie op te bouwen."

Abbie Bieny, ADAMA

Past HubSpot bij jou?

We kunnen ons goed voorstellen dat deze vraag naar boven komt bij het zien van de vele verschillende mogelijkheden.

Daarom helpen we je graag met advies op maat. Bright werkt al jaren met HubSpot en we hebben inmiddels al vele nationale en internationale klanten geholpen met inbound marketing, sales en service.

Bright_Wouter_liggend_2000x1200

Wouter Gijsbertsen, Inbound Strateeg & Partner

"We gebruiken onze ervaring graag om samen met jou te bepalen wat het beste bij jouw organisatie past. Gebruik de live chat (rechtsonder in beeld) wanneer je vragen hebt, of vraag een gratis adviesgesprek aan."

- Wouter Gijsbertsen, Inbound Strateeg & Partner

afspraak maken

HubSpot blog

HubSpot is bekend geworden vanwege de inbound marketing methodiek. Dit is begonnen op hun blog dat inmiddels wereldberoemd is onder online marketeers.

Als Nederlandse HubSpot partner draagt Bright ook actief bij aan het delen van inbound kennis. Dit doen wij op ons eigen inbound blog. Neem eens een kijkje en laat ons weten wat je ervan vindt!

Hi, ik ben
Johan. Ben jij klaar
om te groeien?
Hi, ik ben Johan. Ben jij klaar om te groeien?

afspraak maken

Vraag ons
grow magazine
gratis aan
Vraag ons grow magazine gratis aan

direct aanvragen
mockup_Grow-Magazine-desktop@2x