Bright-logo
Zoeken
Menu
Sluiten
Bright-logo
Zoeken
Menu
Sluiten
Bright-logo
Menu
Sluiten
•Bright-hero_expertises-seo_1100x1100
Home
Marketing & sales
Search marketing

Zo maken wij jou vindbaar

Heb je een nieuwe website, is je online advertising onder controle, maar loopt je resultaat uit organisch zoekverkeer achter? Dan is het tijd voor SEO. Naast optimale vindbaarheid ben je straks ook verzekerd van meer en waardevollere bezoekers en leads.

Kom kennismaken

Waarom SEO?

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Kort gezegd gaat het om het vindbaar maken van je online materiaal, zoals je website. Zoekmachines laten websites die aan bepaalde eisen voldoen hoger terugkomen in de resultaten. Daarom is het van levensbelang om je website op een juiste manier in te richten, anders laat Google je links liggen. En dat wil je niet! Structuur, tekst, afbeeldingen – voor alles is er een optimale manier van codering en weergave.

De computer als mens

De algoritmes van Google gaan de informatie op internet steeds meer als een menselijke gebruiker benaderen. Tegenwoordig kom je niet meer weg met het verstoppen van een lijst met zoekwoorden op je website. Allereerst moet jouw website een genot zijn om te gebruiken. Je teksten moeten relevant en waardevol zijn voor je bezoekers. Ook afbeeldingen moeten waarde bieden en een beschrijvende tekst hebben achter de schermen. En je moet kwalitatieve links verdienen van andere websites, want Google ziet iedere link als een stem op jouw website.

Wil je meer weten over zoekmachine marketing?

De 4 pijlers van SEO

Hoe schiet jij omhoog op de ranglijst van het immer machtige Google? Met de juiste SEO-strategie zorg je ervoor dat je merk gevonden wordt. Op de volgende vier pijlers rust een succesvolle website:

PIJLER 1

Gebruikerservaring

Zorg ervoor dat je website een genot is om te bezoeken. Snel, eenvoudig en alle informatie in een paar klikken te bereiken. Zoekmachines kijken steeds meer als mensen, dus het is al lang niet meer genoeg om je pagina vol zoekwoorden te proppen. Als jij de site prettig vindt, vindt Google dat ook.

Bright_gebruikerservaring
PIJLER 2

Content

Van zoekwoordenonderzoek tot blogs, de juiste HTML-structuur en goed gecodeerde afbeeldingen. Je online materiaal moet kloppen en relevant zijn. Google legt verbanden en herkent die slaat op het onderwerp van je pagina, maar ook als het niet blijkt kloppen. Houd hierbij weer in je achterhoofd dat je het zelf moet begrijpen, dan doet de zoekmachine dat ook.

Bright_content
PIJLER 3

Autoriteit

Pagina’s met veel relevante inkomende en uitgaande links ziet Google als beter en die scoren dus beter. Ook interne links tellen mee! Zorg dus dat je pagina's linken naar een plek die ook echt iets te maken heeft met de link. Het is ook geen schande om naar externe partijen te linken. Integendeel, als dat een sterke website is, straalt dat alleen maar positief af op de jouwe. 

Bright_autoriteit
PIJLER 4

Techniek

De website moet gewoon goed werken. Geen foutmeldingen, geen pagina’s die niet werken, geen onveilig materiaal en geen gekopieerd materiaal. Zorg ook dat er binnen je website geen teksten dubbel worden gebruikt, maar schrijf alles origineel. Neem jezelf als voorbeeld: kom je graag op een site die niet functioneert? 

Bright_techniek
Grijze achtergrond

Een website die scoort

De inzet van SEO kent geen geheimen voor de specialisten van Bright. Vanuit het vooronderzoek van onze inbound marketeers gaan onze content creators en website developers aan de slag met materiaal dat gevonden kan worden. Ben jij ook toe aan een SEO-vriendelijke website? Neem dan contact met ons op en wij vertellen hoe we je business kunnen laten groeien.

Afspraak maken

Hi, ik ben Esther.
Samen kunnen we
groei realiseren!
Hi, ik ben Esther. Samen kunnen we groei realiseren!

Afspraak maken

Vraag ons
Bright magazine
gratis aan
Vraag ons Bright
magazine gratis aan

Direct aanvragen
Mockup_Bright-magazine-062020_1000x1200