Bright-logo
Zoeken
Menu
Sluiten
Bright-logo
Zoeken
Menu
Sluiten
Bright-logo
Menu
Sluiten
•Bright-hero_expertises-inbound-marketing_1100x1100
Home
Marketing & sales
Inbound marketing

Zo trek je klanten naar je toe

In deze tijd zijn mensen zélf op zoek naar informatie. Als jij degene bent die de informatie aanbiedt, heb je een hele behulpzame vorm van marketing. Kortom: stop met verkopen en begin met helpen.

Kom kennismaken

Waarom inbound marketing?

De tijd van je potentiële klant blind producten opdringen is echt voorbij. We trekken ze naar ons toe met inbound marketing. Door ze precies te geven wat ze vragen. Wat ze willen. Wat ze nodig hebben. Laat jouw leads de kracht van je merk zelf ontdekken.

Inbound

Klanten worden als door een magneet aangetrokken

Je weet precies wie je klant is
Verhoogde zichtbaarheid bij de juiste doelgroep
Klanten vinden je via organisch zoekverkeer
Interactieve communicatie
Lagere kosten per lead

Outbound

Klanten worden ongevraagd bestookt met vaak irrelevante informatie

Geen onderzoek naar de doelgroep
Willekeurig zenden via online, print, tv, radio en koude acquisitie
Klanten gaan niet uit zichzelf naar jou op zoek
Alleen zenden
Verspilling van tijd en budget
Wouter_vierkant

"Met inbound marketing maak je op een zinnige manier gebruik van je marketingbudget zonder met hagel te schieten."

Wouter GijsbertsenInbound Strateeg & Partner

Meer weten over inbound marketing?

De kracht van inbound marketing

Genereer 50% meer leads tegen 33% minder kosten.

Gericht
+

Elke euro uit het marketingbudget wordt op een onderbouwde manier besteed. Geen geld naar vluchtige en tijdelijke advertenties met korte impact.

Relevant
+

Inbound marketing genereert uitsluitend geïnteresseerde bezoekers van blogs, websites, mailings en social media. Daardoor zie je het aantal leads vermenigvuldigen.

Inzichtelijk
+

Behaalde resultaten zijn makkelijk en nauwkeurig in kaart te brengen. Voortschrijdend inzicht leidt tot constant schaven, bijsturen en verbeteren.

Blijvend
+

Alle gemaakte content is permanent beschikbaar. Uitingen worden eenmalig gemaakt, maar zullen in de toekomst steeds blijven opduiken bij een oriënterende zoektocht.

Gestroomlijnd
+

Door het gebruik van marketing automation software wordt de lead op de juiste momenten voorzien van de juiste informatie. En dat met volledig geautomatiseerde workflows.

Holistisch
+

Marketing, sales, creatie en development werken efficiënt en wederzijds samen in de benadering en conversie van potentiële leads en prospects. 

Inbound marketing in 5 stappen

STAP 1

Buyer persona's & journey opstellen

Wie zijn jouw ideale klanten? Hoe oriënteren ze zich? Welke kanalen gebruiken ze het liefst? Wat zijn hun pains en gains? Welke stappen nemen ze voordat ze overgaan tot een beslissing? Wat zijn marketing triggers? Als je weet wie je voor je hebt, weet je ook hoe die persoon het beste aan kunt spreken en wat hem of haar beweegt. 

Bright_buyer-personas-en-journeys
STAP 2

Doelen stellen

Essentieel op de weg naar succes. Bedrijfsdoelen omzetten naar marketingdoelen. Wat gaat al goed, wat kan beter? Welke rol heeft inbound marketing hierin? Van tevoren moet je weten wat je wilt gaan bereiken. Hoe wil je anders constateren of een proces goed is verlopen of geoptimaliseerd moet worden? 

Bright_doelen-stellen
STAP 3

Contentstrategie bouwen

Op basis van stap 1 en 2 zoeken we uit welke content je kunt behouden, wat we gaan toevoegen en waar kansen liggen. Uitgebreid datagedreven onderzoek geeft input voor een passende inbound marketingstrategie en contentplanning. Zo weet je straks precies wat je wanneer in gaat zetten.

Bright_content-creatie
STAP 4

Ontwerp lead nurturing proces

Na het aantrekken van leads wil je ze zo goed mogelijk informeren om ze uiteindelijk tot de aankoop te verleiden. Dit doen we door middel van lead nurturing, het ‘voeden’ van leads met relevante content op het juiste moment in de klantreis. Marketing automation software stroomlijnt het geheel.

Bright_ontwerp-lead-nurturing-proces
STAP 5

Executie

Content creëren, wegzetten, effecten meten en optimaliseren. Een continu proces van contentcreatie en online marketingoptimalisatie met één doel: groei! Aan het eind komt alles bij elkaar en kan er resultaat geboekt worden. Eindelijk kun je al dat moois voor je gaan laten werken! 

Bright_executie
Grijze achtergrond

Genereer meer leads tegen lagere kosten met inbound marketing

Klaar om jouw klantenbestand te explosief te zien groeien?

Afspraak maken

Hi, ik ben Esther.
Samen kunnen we
groei realiseren!
Hi, ik ben Esther. Samen kunnen we groei realiseren!

Afspraak maken

Vraag ons
Bright magazine
gratis aan
Vraag ons Bright
magazine gratis aan

Direct aanvragen
Mockup_Bright-magazine-062020_1000x1200