Al meer dan 15 jaar behoort Welson tot de absolute top op het gebied van premium privé wellness op maat. Een dergelijk kwaliteitsmerk kan natuurlijk niet zonder conversiegerichte website om als actief online marketinginstrument in te zetten.
Het familiebedrijf Welson steekt al zijn energie in service en complete ontzorging. Met hoogwaardige zwembaden en sauna's uit eigen productie, maar ook met spa's van toonaangevende retailers geven ze klanten de luxueuze wellness-ervaring die ze nergens anders krijgen. Dat betekent wel dat er minder aandacht ging naar marketing. De website kon wel een update gebruiken en moest meer gaan draaien om conversie. Ook het marketingapparaat dat erachter hing, kon wel een flinke duw de goede richting op krijgen.
Omdat Welson uitsluitend met exclusieve producten en oplossingen werkt van een hoog niveau, is massale marketing niet het gewezen middel om het merk aan de man of vrouw te brengen. Inbound marketing is juist bij uitstek geschikt, omdat de doelgroep heel gericht op zoek is naar specifieke en specialistische informatie over wellness-oplossingen.
Vanuit de buyer persona weten we precies hoe we de ideale klant het beste kunnen bereiken. De nieuwe website hebben we daar dus op ingericht. Alles om geïnteresseerde leads precies te bieden wat ze nodig hebben om een stap verder in hun buyer journey te komen. Na livegang blijven we content toevoegen en aanjagen via campagnes. Zo genereren we traffic naar de nieuwe website. Door te blijven monitoren zitten we in een continu proces van optimalisatie.
Vanuit het CMS-systeem van allround marketingtool HubSpot bouwden we een solide website gekoppeld aan krachtige marketing automation. De intuïtieve interface maakt content plaatsen en wijzigen eenvoudig, niet alleen voor ons, maar ook voor Welson zelf.
In het gratis (!) CRM-systeem van HubSpot, dat naadloos is geïntegreerd met het CMS, komen alle leads terecht. Vervolgens kunnen we de marketing automation-machine laten draaien en de lead op gaan voeden tot tevreden klant.
Omdat Welson zelf maar een klein marketingteam heeft, hebben wij de activiteiten op het gebied van digitale marketing voor het grootste deel overgenomen. Een vast klantteam houdt constant vinger aan de pols en beweegt mee met veranderende behoeftes en ontwikkelingen in de markt. Het is lastig om als bedrijf alle facetten van online marketing in eigen beheer te organiseren en bij te houden. Door te kiezen voor Bright kunnen de mensen van Welson zich toeleggen op waar ze goed in zijn: klanten laten genieten van wellness van de bovenste plank.
Marien beantwoordt graag al je vragen, neem direct contact op.