Phibro_case-hero_1920x600
Cases
Phibro Animal Health Corporation

Phibro Animal Health Corporation

Als leverancier van aanvullende diervoeding heeft het Amerikaanse bedrijf Phibro voor de Europese markt een goed vindbare, meertalige website nodig om meer bekendheid te krijgen. Daarnaast wil men meer leads gaan generen in de Europese landen. Phibro liep tegen het plafond qua verkoopmogelijkheden binnen de huidige distributienetwerken en daarom ging de interesse uit naar het direct targeten van de eindgebruiker, de melkveehouder, via digitale marketing kanalen. Wij zijn aan de slag gegaan met een inbound marketing gedreven website, toegespitst op de uitdagingen en behoeftes van melkveehouders in Europa.

Een website geoptimaliseerd voor de buyer persona

Buyer persona onderzoek
Positionering
Growth & brand strategy
SEO-onderzoek
Website
Content
Inbound marketing

Een website geoptimaliseerd voor de buyer persona

Buyer persona onderzoek
Positionering
Growth & brand strategy
SEO-onderzoek
Website
Content
Inbound marketing
Phibro_content-1_750x750
Phibro_content-2_750x750

Buyer persona onderzoek

Voordat we het website-ontwikkeling traject ingingen, wilden we eerst een helder beeld krijgen van de behoeftes en uitdagingen van de melkveehouder in Europa. We zijn daarom gestart met een buyer persona onderzoek en zijn in de huid gekropen van de melkveehouders. Dit hebben we gedaan door verschillende melkveehouders op hun eigen erf te interviewen en door diverse bedrijfsanalyses uit te voeren. Met deze inzichten is de positionering voor Phibro Animal Health in Europa bepaald, zijn kansen en bedreigingen gesignaleerd voor het benaderen van de ideale doelgroep en hebben we de groei- en merkstrategie vastgesteld. Deze sterke basis vormt een goed uitgangspunt voor de inhoud van de website.

Phibro_website-voorbeeld1_1440x750
Phibro_website-voorbeeld2_1440x750
Phibro_website-voorbeeld3_1440x750

SEO-onderzoek

Om de zichtbaarheid te vergroten in de Europese markt, is het voor Phibro van belang om een website te hebben die goed vindbaar is op belangrijke thema’s voor melkveehouders. Daarom hebben we een SEO-onderzoek uitgevoerd voor zowel de Nederlandse als de Engelse markt, met een zoekwoordanalyse en bijbehorend advies. Hierin zijn de SEO-kansen uitgelicht, welke als input dienden voor de sitemap van de website. Zo zorgen we dat de website goed aansluit op de informatiebehoefte van de buyer persona.

HubSpot website

Met de buyer persona en het SEO-plan in het achterhoofd is de verdere invulling van de nieuwe website bepaald. We zijn gestart met een functioneel ontwerp voor de website in vorm van een zogenaamde launchpad. Daarna zijn we aan de slag gegaan met de contentontwikkeling, het webdesign en tot slot de ontwikkeling van de website in HubSpot CMS. Het resultaat: een strakke, SEO-geoptimaliseerde website die als inbound marketing machine voor veel nieuwe leads gaat zorgen.

Inbound marketing

We ontwikkelen continu door aan de website. Zo publiceren we maandelijks nieuwe blogartikelen, voeren we conversie-optimalisaties uit, zijn we actief op social media en rapporteren we op groei- en verbeterpunten. Op deze manier genereren we steeds meer verkeer naar de website en richten we ons op het converteren van deze bezoekers naar nieuwsbriefinschrijvingen en kwalitatieve leads.

Bekijk de website
0:34

HubSpot CMS

Voor de website ontwikkeling van Phibro Animal Health maken we gebruik van HubSpot CMS. Dit stelt ons in staat een website flexibel te bouwen, eenvoudig nieuwe modules toe te voegen en snel pagina’s aan te passen. Ook is het eenvoudig om de website te vertalen naar meerdere Europese talen, dankzij de meertaligheid functionaliteiten van HubSpot. HubSpot landingspagina's en CTA’s faciliteren bovendien snelle conversies naar een consult op de boerderij.

Phibro_content-2_800x800

Wij halen alles voor je uit de kast

Logo_hubspot_def
Logo_google-analytics
Logo_google-data-studio
Logo_facebook-business
Logo_semrush
Logo_hotjar

“Bright heeft voor ons een super mooie en strakke website ontwikkeld waardoor we nu eindelijk goed zichtbaar zijn in Europa. Wij zijn erg enthousiast over de HubSpot filosofie en technologie. We zijn in volle verwachting van de serieuze leads die dit project ons gaat brengen!”

Arnout Dekker Phibro Animal Health

Meer klanten door slimme marketing?