De technici en juridische professionals van EP&C hebben maar één passie: zorgen dat uitvinders de juiste weg vinden naar een perfect octrooi voor hun nieuwe creatie. Met ruim 80 jaar ervaring weten ze waar ze het over hebben en hebben ze veel succesverhalen om te laten zien. Nu de digitale marketing nog! Bright werd ingeschakeld om een inbound marketing-campagne op te zetten en meer relevante websitebezoekers naar EP&C toe te trekken. Ook wilde het bedrijf overgaan op HubSpot. Dat hoef je tegen ons maar één keer te zeggen.
EP&C was klaar voor inbound marketing. En wij ook.
De online vindbaarheid moest omhoog, zodat leads in het oriëntatieproces al genoeg relevante informatie tot hun beschikking hebben om de complexe materie te doorgronden.
EP&C wil meer klanten werven via de website. Bezoekers moeten dus blijven terugkomen, zodat mensen zich aanmelden voor een workshop over octrooien.
Door het verzamelen van data kunnen we betere keuzes maken. Verbeteringen zijn daardoor ook goed meetbaar. Dat kan met HubSpot.
Wie is de klant van EP&C?
Na een uitgebreide HubSpot-training, begonnen we met het opstellen van de buyer persona. Want wie is nou die klant? Hiervoor zijn we klanten van EP&C gaan bellen, maar ook mensen die na een oriëntatie zijn afgehaakt. In deze interviews namen we ze mee naar het begin van hun zoektocht naar een geschikt patentbureau. Zo kwamen we erachter hoe ze gezocht hebben, wat hun triggers waren en waarom ze uiteindelijk of wel óf niet voor EP&C hebben gekozen. De interviews hebben we getranscribeerd, in quotes gegoten en zo een buyer persona gevormd.
"Omdat de verschillende persona's wel met soortgelijke vragen zitten, hebben we gekozen om de website in te gaan richtingen op vraagstukken en pijnpunten. Zo komen potentiële prospects op de goede manier binnen en vinden meteen de informatie die ze nodig hebben. Tijd om content te maken!"
Content die gevonden wordt
EP&C geeft workshops om mensen wegwijs te maken in de wereld van octrooien. Om potentiële klanten te verleiden zich in te schrijven, bieden we content die goed online vindbaar is. Onze SEO-experts keken welke wensen er leefden in de markt en op welke termen er gezocht werd. Vanuit deze data zijn we blogs, white-papers en landingspagina's gaan maken die leads naar EP&C toetrekken. En niet zonder resultaat!
"Op diverse zoekwoorden op het gebied van patenten en octrooien staat EP&C nu in de top van de eerste pagina van Google."
Blijven monitoren, aanscherpen, verbeteren
Nu de inbound-machine loopt als een trein, is het geenszins tijd om achterover te leunen. In het growth-driven design verbeteren we de website aan de lopende band. Wat gaat er goed en wat moet er nog beter? Halen we het maximale aantal leads binnen en converteren ze? Door te blijven meten kunnen we EP&C de dienstverlening bieden die ze verwachten en nodig hebben.
"We sturen heel erg op data. De data die we met HubSpot verzamelen, zetten we in om kleine verbeteringen door te voeren. Heel veel van die kleine verbeteringen, leveren uiteindelijk een hele grote verbetering op."
"Inbound marketing is van toegevoegde waarde voor ons bedrijf, omdat het heel goed aansluit bij de waarden waar wij voor staan. Een van die waarden is dat wij het belangrijk vinden om de ingewikkelde materie, die intellectueel eigendom toch is, heel goed uit te leggen. Dat kan met inbound marketing natuurlijk door heel goed vooraf al informatie te verstrekken."
Paul Waldekker
Business Development Coördinator EP&C
EP&C zag binnen 1 jaar het rendement uit de online middelen stijgen en stijgen.
Marien beantwoordt graag al je vragen, neem direct contact op.