CaseWare Nederland
Cases
CaseWare

CaseWare Nederland

CaseWare Nederland is dé go-to partij als het gaat om financiële software voor bedrijven en accountancykantoren. Met een nieuwe website wil het bedrijf potentiële klanten nog beter helpen, door ze te voorzien van de juiste informatie op het juiste moment. Dat doe je niet door je producten te pluggen, maar door de behulpzame partner te zijn die je doelgroep zoekt. Zo weet je ten minste wat je aan elkaar hebt. 

CaseWare Nederland

Startpunt

De klant zoekt zelf naar antwoorden op het probleem waarmee hij/zij zit. Met een website die exact biedt waar je klant naar op zoek is, helpt CaseWare Nederland haar klanten nog beter. Dat is dan ook het uitgangspunt. Maar wie is die klant en hoe kunnen we het beste helpen?

Doelgroepen 

CaseWare Nederland richt zich op twee doelgroepen: bedrijven en accountanykantoren. Zij hebben andere problemen en dus ook behoefte aan andere oplossingen. Daarom hebben we daar, zoals je kunt zien op de website, een duidelijke scheiding in aangebracht.

Merkstrategie

Waar CaseWare Nederland in uitblinkt is dat zij dé strategische partner zijn voor hun klanten. Naast goede producten speelt kennisdeling dus een grote rol. Het trainingsaanbod en de kennisbank hebben dan ook een prominente plek op de website.

CaseWare_illustration_mobile_2880x1500
CaseWare_form_desktop_2880x1500
CaseWare_e-book_mobile_2880x1500
CaseWare_trainingen_desktop_2880x1500

HubSpot CMS

Na de grondige strategiesessie hebben we het framework voor de website bepaald. Met een op maat gemaakt design zijn we de website gaan bouwen in HubSpot CMS. Als gebruiker van HubSpot wilde CaseWare Nederland verder bouwen in dit all-in-one-softwarepakket, dat gebruiksvriendelijk en beheersbaar is. Maar met een website alleen zijn we er nog niet.

Marketingmachine

Op basis van een SEO-onderzoek zijn we teksten gaan schrijven die niet alleen relevant maar ook vindbaar zijn. Ook helpen we CaseWare Nederland met het bouwen van workflows, ontwikkelen van nieuwe content, e-mail en social media marketing en het verder optimaliseren van de website, zodat de marketingmachine ook echt kan gaan draaien. De stip op de horizon: de (potentiële klant) zo goed mogelijk begeleiden naar een oplossing. 

Unieke trainingsmodule

De trainingsmodule is een mooi voorbeeld van een stuk maatwerk. Omdat het hier gaat om een van de belangrijkste diensten van CaseWare Nederland, hebben we extra goed nagedacht over de versimpeling en de automation van het inschrijven voor een training. Het is nu heel overzichtelijk welke trainingen CaseWare Nederland aanbiedt. De trainer ziet direct een nieuwe aanmelding binnenkomen. En mensen die zich inschrijven krijgen meteen een bevestiging in hun inbox. Als de training vol zit, wordt dit automatisch op de trainingspagina aangegeven. Zo krijg je dus nooit meer achteraf te horen dat je niet meer kunt deelnemen aan een training.

CaseWare Trainingsmodule

Strategisch doorpakken

Maar er is meer. Nu de website staat, begint het echte werk. Met een strategische aanpak werken we vanuit het Growth Drive Design-principe aan onderdelen van de website die we verder kunnen verbeteren. Ook kijken we samen met de specialisten van CaseWare Nederland naar hoe we de klant nog beter van informatie kunnen voorzien. Denk aan hoge kwaliteit content waar de doelgroep naar zoekt.

De website is volledig afgestemd op de doelgroep dankzij het complete pakket aan maatwerk. Van design tot realisatie, van content tot fotografie.

Robert-Jan Budding Marketing Consultant

Meer klanten door slimme marketing?