Built to Enjoy. Drukke dagen, snel schakelen, altijd alert, leven op de klok… Wat is er dan beter dan in je eigen tuin lekker tot rust te komen. Met een buitenverblijf van Bronkhorst Buitenleven kan dat het hele jaar door. Om de doelgroep kennis te laten maken met de topkwaliteit van Bronkhorst ging Bright aan de slag met de marketing. In een tijd dat mensen veel meer zélf opzoek zijn naar informatie, hebben we Bronkhorst meegenomen in de transitie van de oude marketingmethode naar de inbound marketing methode. Hiermee zijn ze klaar voor de toekomst!
"We merkten dat de traditionele manier van marketing niet meer werkte. Daarom zijn we aan de slag gegaan met inbound marketing."
"We merkten dat de traditionele manier van marketing niet meer werkte. Daarom zijn we aan de slag gegaan met inbound marketing."
Bronkhorst Buitenleven was klaar voor inbound marketing. En wij ook.
Bronkhorst Buitenleven wil (potentiële) klanten al in een veel eerdere fase van relevante informatie voorzien.
De traditionele manier van marketing werkt niet meer. Het kost veel tijd en geld. Dat kan anders!
Eerlijk is eerlijk, goeie marketing moet uiteindelijke tot meer sales leiden. En dat gaan we niet uit de weg.
Welke marketingstrategie?
Samen met Bronkhorst Buitenleven zijn we gaan onderzoeken welke marketingstrategie het beste bij hun doelgroep past. Klanten staan vandaag de dag niet meer te trappelen om in een redelijk vroeg stadium al gebeld te worden. Tegenwoordig zijn ze vooral op zoek naar informatie. Ze willen in de eerste fases van de journey vooral zelf aan het roer staan.
Daarom kiezen wij voor de inbound marketing methode. Het is eigenlijk het tegenovergestelde van hoe we voorheen marketing bedreven. Met inbound marketing trek je klanten aan door hen actief te helpen tijdens het gehele aankoopproces. Die waarde wilden we ook bieden met Bronkhorst. En daarvanuit zijn we aan de slag gegaan.
"Onze klanten stonden niet meer helemaal open voor de manier waarop wij marketing deden. Vooral koud bellen. Het werd dus tijd voor verandering."
Content die gevonden wordt
Via behulpzame marketing komt de potentiële klant van Bronkhorst Buitenleven nu in aanraking met hun tuinkamers. Onder andere door blogs en workflows, waarin we de tijd nemen om antwoord te geven op de vragen mensen aan het begin van hun oriëntatie hebben. De klant is hiermee aan zet en bepaald zelf of en wanneer ze overgaan tot een afspraak.
Mensen die helemaal in top of the funnel zitten, kunnen 5 tips voor een tuinhuis downloaden. Zij komen vervolgens in een workflow waarin alle vragen en eventuele pijnpunten beantwoord worden. Ook laten we ze kennismaken met Bronkhorst en delen we ervaringen van andere klanten. Ondertussen verleiden we ze tot het aanvragen van een brochure of het maken van een afspraak. In de slotfase vragen we de sales qualified leads of we ze kunnen helpen. Sommige maken direct een afspraak. Anderen bellen we na een tijdje na. Deze mensen zijn zeer welwillend om te luisteren.
"Als ze nu bellen, hebben mensen daar ook een warm gevoel bij. En denken ze niet: oh, weer iemand die nabelt."
Minder bellen, meer afspraken
Dankzij goed vindbare blogs, gerichte nieuwsbrieven en het aanjagen van materiaal via social media vinden échte leads relevante informatie en komen ze precies uit bij wat ze nodig hebben. En dat zien we terug in de steeds verder stijgende conversiecijfers! Zo halen we meer rendement uit marketing. Meer bereik met minder budget. Bronkhorst hoeft minder leads na te bellen voor meer sales. Hoe, zul je denken? Potentiële klanten zijn veel beter geïnformeerd. Dus als ze nu worden gebeld, weten ze precies waar ze aan toe zijn. Als leads overgaan op een afspraak, wordt tijdens de afspraak vrijwel altijd een tuinkamer aangeschaft.
We zijn nu aan de slag om de fase na aankoop (delight-fase) verder te optimaliseren, hiermee creëren we een totaal belevenis voor de klant. In deze fase zorgen we ervoor dat de klanten ook promoters worden. Klanten die je product of dienst aanbevelen aan anderen, is de meest waardevolle content.
"Deze methode heeft ervoor gezorgd dat we in de marketing veel volwassener zijn geworden. Daardoor hebben we betere afspraken, zijn we efficiënter en liggen de conversies veel hoger."
Gert Klaassen
Bedrijfsleider Bronkhorst Buitenleven
Bronkhorst Buitenleven zag het rendement uit de online middelen stijgen en stijgen.
Marien beantwoordt graag al je vragen, neem direct contact op.