Boon-Edam_case-hero-2560x800
Cases
Boon Edam

Boon Edam

Boon Edam is een internationale speler op het gebied van draaideuren, tolpoorten en tourniquets. Over de hele wereld maken zij het mogelijk dat je zelf kunt bepalen wie je wel en niet binnenlaat. Hoewel Boon Edam een bloeiend bedrijf is, stond de digitale marketing nog in de kinderschoenen. Als eerste in de branche begreep marketingmanager Henk Goede dat traditionele marketing niet meer werkte en dat inbound marketing de toekomst had. Hij was op zoek naar een partij die de transitie in gang kon zetten en kon vervolmaken. Aan Bright de schone taak om die omwenteling in gang te zetten.

Foto-quote_Henk-Goede

“Ik wist dat de transitie naar inbound marketing een goede zet was, maar ik kan onmogelijk zelf de ontwikkelingen volgen die zich maar aan blijven dienen.”

Foto-quote_Henk-Goede

“Ik wist dat de transitie naar inbound marketing een goede zet was, maar ik kan onmogelijk zelf de ontwikkelingen volgen die zich maar aan blijven dienen.”

De uitdaging

Boon Edam Nederland was klaar voor inbound marketing. En wij ook.

VAN OUTBOUND NAAR INBOUND
+

Boon Edam zet de transitie in van outbound naar inbound marketing. We willen klanten niet meer pushen, maar verleiden door ze écht te helpen.

MEER LEADS
+

Boon Edam wil meer klanten werven via de website. Bezoekers naar de website moeten blijven terugkomen en een e-mailadres achterlaten.

STUREN OP ROI
+

In HubSpot verzamelen we eenvoudig alle data. Aan de hand van de verkregen informatie hebben we steeds meer fundering om uitspraken en voorspellingen te doen.

The Bright way

Discover
Create
Grow

Discover

Wie is de klant van Boon Edam?

Om een goede strategie voor online marketing van de grond te krijgen voor Boon Edam, zijn we eerst de buyer persona in kaart gaan brengen. Het bedrijf vindt zijn klanten met name onder projectarchitecten, dus met hen hebben we verschillende interviews gehouden. We vroegen onder andere hoe en waarom ze bij Boon Edam waren uitgekomen. Vanuit die inzichten konden de contentmakers aan de slag.

Strategie
Buyer persona's
Interviews
Foto-quote_Wouter-Gijsbertsen

"Ook gebruikten we de ruime ervaring die Boon Edam zelf in huis had als inspiratiebron, in de vorm van de kennis van de medewerkers. Van marketeer tot sales rep."

Wouter Gijsbertsen
Inbound Strateeg & Partner
Boon-Edam-Discover-image_1440x720

Create

Content die gevonden wordt

In HubSpot zijn we landingspagina’s gaan maken die gevonden werden. De content is precies toegespitst op de doelgroep en volledig gemaakt volgens de principes van SEO en SEA. Met het gemaakte materiaal spreken we de projectarchitect op een persoonlijke manier aan en brengen we hun problemen en pijnpunten onder aandacht, mét oplossing.

Materiaal dat bezoekers kunnen downloaden, zoals blogs, maken we beschikbaar in ruil voor een e-mailadres. Op die manier kun je potentiële leads de informatie blijven bieden die ze nodig hebben op een bepaald moment van hun klantreis. Via opvallende, pakkende CTA’s bieden we websitebezoekers nieuwe content en verleiden we ze om tot actie over te gaan.

HubSpot
Landingspagina's
Content
SEO
SEA
CTA's
Foto-quote_Henk-Goede

“Met inbound marketing kunnen we onze klanten op de beste manier helpen. Natuurlijk schieten wij er zelf ook veel mee op, maar uiteindelijk heeft de klant er het meeste baat bij.”

Henk Goede
Marketing Manager Boon Edam
Boon-Edam_Create-slider-1_1440x720
Boon-Edam_Create-slider-2_1440x720
Boon-Edam_Create-slider-3_1440x720

Grow

Nieuwere en relevantere leads

De klantcontacten zijn in korte tijd veel enthousiaster en zinvoller geworden. Leads die teruggebeld worden, weten beter waar ze staan en converteren veel sneller en vaker. De verschillende campagnes boekten zulke goede resultaten, dat de Amerikaanse tak van Boon nu ook klant is geworden en overgaat op HubSpot!

Growth-driven
Optimaliseren
Converteren
Foto-quote_Henk-Goede

“Het voelt geweldig om een partij naast je te hebben die echt een marketing expert is. Zo hebben we het inbound marketing gedachtegoed helemaal eigen gemaakt!”

Henk Goede
Marketing Manager Boon Edam

Klant aan het woord

"Het was heel moeilijk om de ROI aan te tonen van de old-school-manier van marketing die wij deden, bijvoorbeeld met adverteren en beurzen. Met de inbound marketing methode is dat veel meer inzichtelijk. Dat helpt mij om mijn budget efficiënter te besteden en in te zetten op juist die vlakken waar het ook wat oplevert voor onze organisatie."

Henk Goede
Marketing Manager Boon Edam

Bright_client-video_afbeelding-Boon-Edam_1800x750
Bright_cta-Marieke

Benieuwd wat inbound marketing voor jouw bedrijf kan doen?

Maak een afspraak met een van onze inbound marketing consultants.

afspraak maken