13 okt 2021
HubSpot, Inbound
2 min leestijd

INBOUND 2021 | Updates HubSpot Marketing Hub

Wouter Gijsbertsen
Delen

Ook voor Marketing Hub heeft HubSpot weer veel nieuws in petto. Als je hun roadmap bestudeert dan kun je hieruit afleiden dat vooral wordt ingezet op de alignment’ van marketing teams om nog efficiënter samen te werken, op het optimaliseren van automation en reporting performance zodat betere beslissingen kunnen worden genomen. Een paar highlights verdienen op INBOUND 2021 de aandacht. Hieronder een beknopt overzicht.

Custom Behavioral Events

Marketeers stellen steeds hogere eisen aan rapportage-tools zodat ze een beter inzicht krijgen in de performance van hun campagnes. Daarnaast wil je als marketeer je campagnecontent zo gepersonaliseerd mogelijk bij je doelgroep krijgen en wel op het juiste moment. Het liefst zonder al te veel hulp van een developer. Kortom, hoe ontwerp je een campagne (zonder al te veel guesswork) waarin de doelgroep op een gepersonaliseerde manier met unieke acties de buyers journey doorloopt, zodat je hen een uitmuntende customer experience serveert? 

Binnen Marketing Hub Enterprise was er al de mogelijkheid om met toegang tot de API custom events actions te realiseren en te volgen. De vernieuwde Custom Behavioral Events vergroot het gemak om micro targeting toe te passen met workflows op basis van het gedrag van je contacten. De events zijn te realiseren zonder development skills, met custom objects kun je custom behavioral events beter te organiseren zonder complexe integraties.

Efficiënter samenwerken met HubSpot campaigns

Een langverwachte uitbreiding van de campaigns tool is nu realiteit. Zoals aangegeven wil HubSpot de samenwerking en alignment van marketeers bevorderen. In de campaigns tool kon je tot nu toe alleen blog, CTA, landing page, social post en overige assets koppelen aan een campaign en de campaign performance volgen. HubSpot heeft dit nu uitgebreid met een overzichtelijke set aan functies die meer gericht zijn op het voorbereiden van de campagnes. 

Een marketeer kan een campagne nu overzichtelijk managen met behulp van een aantal tabs voor o.a. taken, assets, planning en comments. Wat mij betreft een super mooie uitbreiding binnen HubSpot waardoor je minder aangewezen bent op externe content collaboration en planning tools buiten HubSpot om. Het biedt nog niet de full-blown projectmanagement mogelijkheden met bijvoorbeeld een Gantt chart zodat je de taken overzichtelijk op elkaar kunt afstemmen, maar het is zeker een sprong in de goede richting.

Overige functionele updates

Overige nieuwe updates in de Hubspot Marketing Hub, waarover we binnenkort nog dieper op zullen ingaan zijn :

  • Facebook Conversions API
  • Custom Behavioral Events
  • Programmable E-mail
  • Workflow Templates
  • Workflow Health
  • Forms & Social Comparison Tool
  • Workflows in the Custom Report Builder
  • Google Lead Syncing
  • Campaign User Roles
  • E-mail Reply Tracking
  • SFDC Integration with Custom Object Support
  • Dynamic Delays in Workflows
  • E-mail Product Modules
  • Ad Sequencing
  • Embed External Content on Dashboards
  • Custom Report Builder

Meer INBOUND

Wij zijn enthousiast over deze updates! Jij ook? Wil je meer INBOUND? Mijn collega’s hebben alle overige INBOUND updates samengevat voor Sales Hub, Service Hub, Operations Hub en het HubSpot CRM.

Ben je nieuwsgierig geworden en benieuwd hoe je Marketing Hub voor jouw organisatie in zou kunnen zetten? Wij kijken en denken graag met je mee! Plan vrijblijvend een Discovery Call met Marien.