13 okt 2021
HubSpot, Inbound
4 min leestijd

INBOUND 2021 | HubSpot CRM Updates

Leonie Oosterhoff
Delen

Voor alle mensen met interesse in HubSpot, die actief gebruik maken van de CRM-functionaliteiten óf die überhaupt in product updates van HubSpot geïnteresseerd zijn: ga er maar eens goed voor zitten. Tijdens INBOUND 2021 heeft HubSpot een aantal gave updates gedeeld voor een customizable CRM platform. Ik ben er voor je ingedoken en vertel je alles over Sandboxes, Flexible Associations en Business Units.

Test, test, test met HubSpot Sandboxes

Snelgroeiende bedrijven werken continu aan het verbeteren van hun processen voor het bieden van een optimale klantervaring. Naarmate deze bedrijven steeds meer onderdelen van processen hebben ingericht in hun HubSpot omgeving, is het belangrijker dat alles juist is ingesteld en werkt zoals bedoeld. Dankzij de Sandboxes (HubSpot Enterprise feature) heb je een veilige en gemakkelijke manier om complexe wijzigingen te testen. 

Een Sandbox is een kopie van je HubSpot portal en dient als  veilige omgeving waar je nieuwe workflows, integraties, website pagina's en andere belangrijke wijzigingen kunt testen zonder dat dit invloed heeft op je operationele werkomgeving. Hoe handig! 

Sandboxes:

  • synchroniseert de definities en custom properties van de CRM objecten.
  • synchroniseert deal en ticket pipelines.
  • synchroniseert CMS developer assets.
  • biedt een testomgeving voor integraties voordat je deze toevoegt aan je operationele werkomgeving.

Wanneer is het handig om gebruik te maken van een HubSpot Sandbox?

  • CRM Setup: Sandboxes bieden de perfecte omgeving voor HubSpot-admins om nieuwe processen uit te bouwen, zonder dagelijkse gebeurtenissen van het marketing- en salesteam te onderbreken. Wanneer je alles eerst opbouwt in een Sandbox-omgeving, kan je de teams trainen om deze nieuwe processen te ontdekken, zodat niemand verrast wordt wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe deal pipeline of lead-toewijzing-workflow introduceert. 
  • Testen: Door gebruik te maken van sandboxes, test je eenvoudig hoe de integratie van een tool met HubSpot jouw bestaande inrichting zal beïnvloeden. Maak je nooit meer zorgen over het overschrijven van data, incorrecte workflow triggers of het onderbreken van goedwerkende workflows. 
  • Development: Door gebruik te maken van Sandboxes, kan je development team met vertrouwen testen hoe hun code samenwerkt met verschillende delen van HubSpot en ervoor zorgen dat alles voldoet aan de normen voordat ze  marketeers pagina's laten bouwen met nieuwe thema’s, templates of modules.

Hoe vraag ik een HubSpot Sandbox aan?

Overtuigd dat jij een sandbox van jouw HubSpot portal wilt opzetten? Voordat je gaat beginnen met het aanvragen en gebruiken van een sandbox, wil ik je nog even op het volgende attenderen:

  • Sandboxes zijn beschikbaar voor alle HubSpot Enterprise customers.
  • Een Sandbox synchroniseert geen website pagina’s.
  • Je zult een handmatige import moeten doen van je data, als je gebruik wilt maken van een sandbox-account. 
  • Een sandbox-account heeft een limiet van 1.000 contacten. 
  • Een sandbox heeft een unieke portal ID. 
  • Sandboxes zijn alleen beschikbaar voor HubSpot super admins. 

Allemaal OK? Dan lees je hier hoe je je HubSpot Sandbox kunt aanvragen!

Eindelijk...flexible associations

Wauw, hier hebben we lang op gewacht! Flexibele associates in HubSpot. Met deze functionaliteit is het mogelijk om meerdere bedrijven aan een contact, deal of ticket te koppelen. Dit is mogelijk voor alle HubSpot gebruikers, ongeacht je licentie.

Met deze update is het eenvoudiger dan ooit om jouw CRM aan te laten sluiten op de manier waarop jouw business draait.

Dit kun je gebruiken voor:

  1. Contact to Company
    Een contact kan geassocieerd zijn aan meerdere bedrijven.
  2. Deal to Company
    Een deal kan geassocieerd zijn aan meerdere bedrijven.
  3. Ticket to Company
    Ook een ticket kan geassocieerd zijn aan meerdere bedrijven.

Én nog beter: Professional en Enterprise customers kunnen nu ook labels toevoegen aan deze associaties. Hiermee geef je bijvoorbeeld aan of een contact een adviseur, bestuurslid of partner is bij een bepaald bedrijf. 

Met deze labels kan je filteren binnen lijsten en workflows slim configureren.

Nog beter ordenen met Hubspot Business Units

Ook op deze functionaliteit zaten we te wachten. Veel van onze klanten hebben hier naar gevraagd en daarom zijn wij ook erg enthousiast dat deze functionaliteit nu beschikbaar is als Marketing Hub Enterprise Add-on. Met Business Units kan je als bedrijf meerdere merken beheren vanuit één HubSpot account.

Waarom Business Units?

Met Business Units scheid je eenvoudig marketing teams en assets binnen je HubSpot omgeving. Dus stel, jouw bedrijf heeft meerdere merken? Met Business Units kan je nu bijvoorbeeld:

  • Campagnebeheer vereenvoudigen
    Je hoeft geen uren meer te besteden aan het maken van lijsten voor het uitvoeren van merkgerichte campagnes. Met Business Units kan je contactpersonen per merk filteren of je doelgroep uitbreiden om cross-sell en upsell-campagnes uit te voeren voor je hele klantenbestand. Daar komt nog bij dat je eenvoudig je campagne assets, conversies en rapportages kunt scheiden met out-of-the-box CRM properties voor Business Units.
  • Logo’s en kleuren instellen per merk
    Bespaar je designteam de moeite van het steeds opnieuw verzenden van dezelfde hexcodes en logobestanden. Met merk-kits kan je design assets zoals logo's en kleuren per Business Unit organiseren, waardoor het gemakkelijk wordt om je individuele merkidentiteit in al je campagnemateriaal door te voeren.
  • Beheer eenvoudig je Subscription Types voor je verschillende business units
    Soms moeten merken ervoor zorgen dat hun subscription types, voorkeuren pagina's en statussen onafhankelijk van elkaar zijn om het contact met de klant te vergemakkelijken. Met Business Units kun je meerdere merken beheren en vanuit deze verschillende merken communiceren - allemaal binnen hetzelfde portal! Je kunt ook veilig en eenvoudig abonnementsvoorkeuren per business unit bekijken en beheren, waardoor je je communicatie relevant en je klantervaring uitzonderlijk houdt.
  • Maak je marketing assets overzichtelijk
    Business units maken het gemakkelijk om georganiseerd te werken, zodat je niet langer hoeft te vertrouwen op complexe naming conventions of properties om de assets en campagnes te begrijpen. Categoriseer en filter je webpagina's, landingspagina's, e-mails, formulieren en blogs per bedrijfseenheid, zodat je voor elk merk altijd de juiste asset paraat hebt.

Meer INBOUND

Wij zijn enthousiast over deze updates! Jij ook? Wil je meer INBOUND? Mijn collega’s hebben alle overige INBOUND updates samengevat voor Marketing Hub, Sales HubService Hub en Operations Hub

Ben je nieuwsgierig geworden en benieuwd hoe je het HubSpot CRM voor jouw organisatie in kan zetten? Wij kijken en denken graag met je mee! Plan vrijblijvend een Discovery Call met Marien.