Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Laatst geupdate: 22/3/2024
News
4 min

Een dag in het leven van een inbound marketeer

Esther van Laar
Delen

Natuurlijk kun je onze vacatures en functieprofielen grondig bestuderen... Maar hoe ziet werken bij Bright er nu uit in de praktijk? Strooien we dan ook met hippe termen, zijn we in real life zo behulpzaam als we telkens roepen en is onze koffie écht zo lekker? Er is natuurlijk maar één manier om dat te ontdekken: nieuwe collega worden! Als dat nog net een stap te ver is, willen we je er best wat meer over vertellen. In dit blog neemt collega Esther van Laar je mee tijdens een dag in haar leven als inbound marketeer (ook wel digital marketeer).

Start: een bak koffie om 8.30

Mijn dag begint rond 8.30 uur. Bij Bright mogen we tussen 7.00 en 9.30 uur beginnen. Dus half negen is geen must, maar deze tijd heeft nog altijd mijn voorkeur: niet al te vroeg opstaan en niet al te laat thuis. Als inbound marketeer begin ik dan met een bak koffie, net als de meeste collega's (want ja, het koffiezetapparaat zet goeie koffie!). Dat zorgt ervoor dat ik scherp ben, ook op de vroege morgen. 

De mailbox

Ondanks dat in mijn functie iedere dag volledig anders is, start ik wel altijd met het openen van mijn mailbox. Ik beantwoord de vragen en check of ik zaken direct kan oppakken. Vervolgens ga ik verder met mijn lopende projecten. Belangrijk is dat ik deadlines check en zorg dat alles geregeld is om die deadline te halen. Dat betekent naast het uitvoerende werk ook dat ik planningen mag maken en briefings mag schrijven. Als inbound marketeer werken we namelijk samen met de andere disciplines binnen Bright zoals design, copy en development. Je vormt met elkaar een team dat er samen voor zorgt dat we het beste resultaat behalen. Iedereen denkt mee en bewaakt de kwaliteit vanuit zijn of haar eigen expertise.

Doorlopend klantcontact

Hoewel ik een aantal projecten met een kop en een staart heb, bestaat mijn portfolio voor het grootste gedeelte uit zogenaamde retainers. Het contact met die klanten vindt plaats op verschillende momenten in mijn week, meestal via een videocall. Dat doe ik bewust, zodat je elkaar ziet. Ik ben ervan overtuigd dat de samenwerking en relatie verbetert wanneer je geregeld persoonlijk contact met elkaar hebt. De agenda's en afstand laten het soms niet toe om elkaar fysiek te zien. Gelukkig bestaat er een digitale oplossing! In zo'n gesprek bespreken we de lopende zaken en probeer ik de klant zo goed mogelijk te helpen en adviseren bij verschillende vraagstukken. Eens per maand besteden we het gesprek aan het doornemen van de maandrapportage. Dan zetten we alles weer op scherp en weten we beide waar we staan en wat we de komende tijd gaan oppakken. 

Diversiteit

Naast werkzaamheden die gerelateerd zijn aan projectmanagement en het klantcontact heb ik uiteraard ook uitvoerende taken. Dat kan bestaan uit (jaar)plannen schrijven en campagnes opzetten, maar ook uit content maken en rapporteren. Alles met als doel: de klant verder helpen. Dat doe ik in nauwe samenwerking met de accountmanager. De afwisseling en diversiteit in werkzaamheden geven me veel voldoening en zijn de belangrijkste redenen dat ik voor een bureau heb gekozen. Geen dag is hetzelfde, je bent constant bezig en het is nooit saai. Tegelijkertijd blijft dat ook een uitdaging in het werk: time management. Te veel willen doen in te weinig tijd. Ik vind alles leuk en zoek altijd naar meer verdieping, maar soms kan dat gewoonweg niet in de tijd. Blijft spannend!

Ontwikkeling

Het komt dan ook sporadisch voor dat ik aan het einde van de dag al het werk af heb. Wanneer dat wel gebeurt begin ik gewoon met het eerste op het lijstje voor de volgende dag of pak ik tijd om mij meer te verdiepen in bepaalde marketing onderwerpen of de HubSpot Academy. Er valt namelijk altijd wat te leren, marketing is nooit af. Bij Bright krijg je de ruimte om je te ontwikkelen en, ondanks dat de agenda dat niet altijd toelaat, is het belangrijk om die ruimte te blijven pakken. Marketing is continu in beweging.

Hoe is het werken bij Bright?

Niet alleen marketing is in beweging, Bright zelf staat ook zeker niet stil. We zijn een snelgroeiende en leergierige organisatie. Dat maakt dat je zelf ook snel moet kunnen schakelen en goed met veranderingen omgaan. Iedereen die bij Bright werkt staat daarvoor open en mag meedenken in verbetering van processen. De bekende hands-on mentaliteit heb je wel nodig. Het weerspiegelt ook goed de bedrijfscultuur van Bright, die mij persoonlijk erg aanspreekt. Er wordt veel gelachen, maar ook hard gewerkt. Ik ben ervan overtuigd dat die positieve vibe bijdraagt aan de resultaten voor onze klanten en natuurlijk je eigen werkplezier 😁

Uiteindelijk, na een dag hard werken, verlaat ik het kantoor moe maar voldaan. 's Avonds vind ik het fijn om rustig op de bank een serie te kijken of lekker te volleyballen. Daarmee kan ik m'n gedachten verzetten en krijg ik nieuwe energie. Nieuwe energie voor een nieuwe dag!

Spreekt mijn verhaal jou aan? Word dan mijn nieuwe collega! We hebben op dit moment twee openstaande vacatures:

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang 1x per maand dé belangrijkste HubSpot updates in jouw inbox. Schrijf je nu in!

Bright-Hero-1280x720-Roos-Daan