Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Bright-logo
Contact
Menu
Sluiten
Laatst geupdate: 19/12/2023
Content
3 min

Bloggen is verkopen

Rene Schipper
Delen

Met veel moeite is de webpagina er gekomen en nu vraagt je webbeheerder om ook nog te gaan bloggen. Maar waarom zou je gaan bloggen?

Vertrouwen = verkopen

Bloggen helpt je om thought leadership op te bouwen. In het Nederlands betekent dit: iemand die inhoudelijke kennis heeft over een specifiek vakgebied. Met bloggen deel jij jouw kennis met de klant. Hierdoor zend je niet dat je ‘de beste’ bent maar ervaart de klant het zelf. Ter illustratie: stel je voor je auto gaat kapot en je brengt hem naar de garage. Als de monteur je uitlegt wat er mis is en hoe dit komt, krijg jij vertrouwen in zijn expertise. Met als gevolg dat jij je auto wilt laten maken door hem. Zo werkt het ook met bloggen: jij vertelt over jouw kennis, jij helpt met oplossingen en hierdoor krijgt de klant vertrouwen in jou en is hij sneller geneigd bij jou te kopen.

Connecten = verkopen

We leven in een wereld waar het draait om netwerken. Nog veel marketeers zijn bezig met zenden. Door de veranderingen in de tijd is het voor de consument onverstaanbaar geworden. Sterker nog de consument wordt tegenwoordig door zoveel bedrijven benaderd dat ze er doof voor zijn geworden. Dus in plaats van één van de schreeuwende kinderen te zijn in 'Small land' op zaterdagmiddag, is het handiger om te luisteren.

'Wat leeft er binnen jouw doelgroep?’, ‘waar praten ze over?’, ‘welke oplossingen zoeken ze naar?’ Als je dit weet dan kun je de blog gebruiken als ‘conversation starter’. Laat de klant naar jou komen in zijn zoektocht en ga dan met hem in gesprek. Niet alleen wil hij dan ook naar je luisteren naar alle waarschijnlijkheid wil hij zich ook aan jou verbinden.

Geldt dit alleen voor nieuwe klanten? Nee hoor, want luisteren naar jouw klant is altijd cruciaal. Klanten die al langer bij jou komen hebben nieuwe vragen en daar kun jij op inspelen door jou kennis te delen met een blog. Kortom blijvende verkoop

Hoog in ranking bij Google = verkopen

Tegenwoordig is iedereen online. En om online gevonden te worden moet je hoog in de zoekmachines staan. Ongeveer 30-40% van de bezoekers klikt op het eerste resultaat dat in de zoekmachine naar voren komen (webperspectief).

Wat zegt dit? Dat je moet zorgen dat je hoog in de ranking staat. Een manier waarop je dit kunt bereiken is met bloggen. Dit omdat bloggen zorgt voor:

  • Meer (inbound)links
  • Betere beoordeling
  • Waardevolle content

Meer mensen komen op je site omdat de content aansluit bij hun zoekopdracht, hierdoor kom je hoger in de ranking en blijf je hoog staan. Dus grotere kans op verkoop.

Bloggen = verkopen

Is het dan zo simpel, jazeker! Dus stop met lezen en ga bloggen… Ik begrijp dat bloggen lastig kan zijn. Om je op weg te helpen kun je hierover meer lezen op de blog ‘Ik wil bloggen! Maar hoe begin ik?’. Hierin lees je nog meer over hoe bloggen jouw bedrijf helpt verkopen.

 

Waarom bloggen goed is voor je business | Bureau Bright

Infographic: bendrancia.com

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang 1x per maand dé belangrijkste HubSpot updates in jouw inbox. Schrijf je nu in!

Bright-Hero-1280x720-Roos-Daan